Зборнік навуковых артыкулаў "Транспарт і транспартныя сістэмы"

Зборнік навуковых артыкулаў "Транспарт і транспартныя сістэмы"

Зборнік навуковых артыкулаў "Транспарт і транспартныя сістэмы"

Да публікацыі ў зборніку прымаюцца артыкулы па наступных навуковых спецыяльнасцях:

05.04.02 - Цеплавыя рухавікі (тэхнічныя навукі);

05.05.03 - Колавыя і гусенічныя машыны (тэхнічныя навукі);

05.22.10 - Эксплуатацыя аўтамабільнага транспарту (тэхнічныя навукі);

05.05.02 - Машыназнаўства, сістэмы прывадаў і дэталі машын (тэхнічныя навукі);

08.00.05 - Эканоміка і кіраванне народнай гаспадаркай (эканамічныя навукі).

Перыядычнасць выдання - 1 раз у год.

ISSN 2709-5622 (Print)

Кантактная інфармацыя

Адрас: · г. Мінск, 220027,

вул. Я.Коласа, 12, каб. 232

Тэл.: ·(+375 17) 331 05 48

e-mail: transport_tsystems@bntu.by

Рэдакцыйная калегія

Галоўны рэдактар

Харытончык Сяргей Васільевіч , доктар тэхнічных навук, дацэнт, рэктар Беларускага нацыянальнага тэхнічнага ўніверсітэта (Мінск, Беларусь)

Намеснікі галоўнага рэдактара

Капскі Дзяніс Васільевіч , доктар тэхнічных навук, дацэнт , дэкан аўтатрактарнага факультэта Беларускага нацыянальнага тэхнічнага ўніверсітэта (Мінск, Беларусь)

Бахановіч Аляксандр Генадзевіч , доктар тэхнічных навук, дацэнт , рэктар УА "Брэсцкі дзяржаўны тэхнічны ўніверсітэт" (Брэст, Беларусь)

Члены рэдакцыйнай калегіі

Аартс Лэці , доктар тэхнічных навук, начальнік дэпартамента аналізу дадзеных Інстытута даследаванняў бяспекі дарожнага руху SWOV (Нарвегія)

Бекер Бернард , доктар тэхнічных навук, прафесар, загадчык кафедры мехатронікі транспартных сродкаў Дрэздэнскага інстытута аўтамабільных тэхналогій (Германія)

Байкоў Уладзімір Пятровіч , доктар тэхнічных навук, прафесар, загадчык кафедры "Трактары" Беларускага нацыянальнага тэхнічнага ўніверсітэта (Мінск, Беларусь)

Ванцэвіч Уладзімір , доктар тэхнічных навук, прафесар Алабамскага ўніверсітэта (Бірмінгем, ЗША)

Гаца Станіслаў , доктар тэхнічных навук, прафесар, дырэктар Інстытута дарожнай і чыгуначнай інжынерыі Кракаўскай палітэхнікі (Польшча)

Гаеўскі Віталь Валянцінавіч , доктар тэхнічных навук, дацэнт, прафесар кафедры «Аўтамабілі» Маскоўскага аўтамабільна-дарожнага дзяржаўнага тэхнічнага ўніверсітэта (Расійская Федэрацыя)

Галаўніч Аляксандр Канстанцінавіч , доктар тэхнічных навук, прафесар, начальнік выпрабавальнага цэнтра чыгуначнага транспарту Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта транспарту (Гомель, Беларусь)

Іваноў Валянцін , доктар тэхнічных навук, прафесар кафедры аўтамабільнай інжынерыі Тэхнічнага ўніверсітэта Ільменау (Германія)

Івашка Віктар Сяргеевіч , доктар тэхнічных навук, прафесар кафедры "Тэхнічная эксплуатацыя аўтамабіляў" Беларускага нацыянальнага тэхнічнага ўніверсітэта (Мінск, Беларусь)

Івуць Раман Баляслававіч , доктар эканамічных навук, прафесар, загадчык кафедры “Эканоміка і лагістыка” Беларускага нацыянальнага тэхнічнага ўніверсітэта (Мінск, Беларусь)

Кабашкін Ігар Уладзіміравіч , доктар тэхнічных навук, член-карэспандэнт Латвійскай акадэміі навук, прафесар кафедры "Электронікі і тэлекамунікацыі" Інстытута транспарту і сувязі (Латвія)

Каробкін Уладзімір Андрэевіч , доктар тэхнічных навук, галоўны канструктар па тэхніцы холдынгу "МТЗ-Холдынг" (Мінск, Беларусь)

Кухаронак Георгій Міхайлавіч , доктар тэхнічных навук, прафесар кафедры «Рухавікі ўнутранага згарання» Беларускага нацыянальнага тэхнічнага ўніверсітэта (Мінск, Беларусь)

Лаўрэшын Аляксей , прафесар кафедры «Транспарта і дарог» Лундскага ўніверсітэта (Швецыя)

Ларын Алег Мікалаевіч , доктар тэхнічных навук, прафесар кафедры "Лагістычныя транспартныя сістэмы і тэхналогіі" Расійскага універсітэта транспарту (Расійская Федэрацыя)

Лобашаў Аляксей Алегавіч , доктар тэхнічных навук, прафесар, загадчык кафедры «Транспартныя сістэмы і лагістыка» Харкаўскага нацыянальнага ўніверсітэта гарадской гаспадаркі ім. В.М. Бекетава (Украіна)

Морыс Эндру , прафесар, дырэктар школы дызайну ўніверсітэта Лафбара (Вялікабрытанія)

Марыеў Павел Лук'яновіч , доктар тэхнічных навук (Беларусь)

Пегін Павел Анатольевіч , доктар тэхнічных навук, прафесар, загадчык кафедры «Дарогі і аэрадромы» ФДБОУВА «Санкт-Пецярбургскі дзяржаўны ўніверсітэт грамадзянскай авіяцыі» (Расійская Федэрацыя)

Персія Люка , прафесар, дырэктар Навукова-даследчага Цэнтра транспарту і лагістыкі Рымскага інстытута Ла Сапіенца (Італія)

Палішчук Уладзімір Пятровіч , доктар тэхнічных навук, прафесар, загадчык кафедры «Транспартныя сістэмы і бяспека руху» Нацыянальнага транспартнага ўніверсітэта (Украіна)

Пугачоў Ігар Мікалаевіч , доктар тэхнічных навук, прафесар, прарэктар па навуковай рабоце ФДБОУВА «Ціха-акіянскі дзяржаўны ўніверсітэт» (Расійская Федэрацыя)

Рынкевіч Сяргей Анатольевіч , доктар тэхнічных навук, дацэнт, загадчык кафедры "Транспартныя сістэмы і тэхналогіі" Беларускага нацыянальнага тэхнічнага ўніверсітэта (Мінск, Беларусь)

Рабчынскі Анатоль Іосіфавіч , доктар тэхнічных навук, прафесар кафедры «Арганізацыя і бяспека руху» Маскоўскага аўтамабільна-дарожнага дзяржаўнага тэхнічнага ўніверсітэта (Расійская Федэрацыя)

Сазонаў Ігар Сяргеевіч , доктар тэхнічных навук, прафесар кафедры «Тэхнічная эксплуатацыя аўтамабіляў» Беларуска-Расійскага ўніверсітэта (Магілёў, Беларусь)

Сараеў Аляксей Віктаравіч , доктар тэхнічных навук, прафесар, дэкан аўтамабільнага факультэта Харкаўскага нацыянальнага аўтамабільна-дарожнага ўніверсітэта (Украіна)

Скайбяда Анатоль Ціхановіч , доктар тэхнічных навук, прафесар, загадчык кафедры «Машыназнаўства і дэталі машын» Беларускага нацыянальнага тэхнічнага ўніверсітэта (Мінск, Беларусь)

Ц'евек Ласла , прафесар, дырэктар прадстаўніцтва ТАА "Кпогг-Bremse" (Венгрыя)

Хірц Марыё , прафесар, намеснік дырэктара інстытута аўтамабільнага машынабудавання Тэхналагічнага ўніверсітэта Граца (Аўстрыя)

Шмялёў Аляксей Васільевіч , кандыдат тэхнічных навук, намеснік генеральнага дырэктара па навуковай рабоце ДНУ "Аб'яднаны інстытут машынабудавання НАН Беларусі" (Мінск, Беларусь)

Шумілін Аляксандр Генадзевіч , доктар эканамічных навук, дацэнт, старшыня Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Рэспублікі Беларусь (Мінск, Беларусь)

Яніс Джордж , доктар тэхнічных навук, прафесар, дырэктар дэпартамента транспартнага планавання і інжынерыі факультэта грамадзянскага будаўніцтва Нацыянальнага тэхнічнага ўніверсітэта Афін (Грэцыя)

Тэхнічны сакратар

Багдановіч Сяргей Валер'евіч , кандыдат тэхнічных навук, дацэнт кафедры "Транспартныя сістэмы і тэхналогіі" Беларускага нацыянальнага тэхнічнага ўніверсітэта (Мінск, Беларусь)

Для аўтараў

Правілы афармлення артыкулаў

Артыкул павінен змяшчаць наступную інфармацыю на рускай і англійскай мовах:

• тэматычную рубрыку (УДК);

• назву;

• поўнае імя, імя па бацьку і прозвішча аўтара (аўтараў);

• вучоную ступень і званне (пры наяўнасці);

• пасада;

• поўная назва арганізацыі (месца працы);

• паштовы адрас аўтара (аўтараў) і арганізацыі;

• кантактны тэлефон; E-mail;

• анатацыю (ад 200 да 250 слоў);

• ключавыя словы.

Анатацыя павінна ў кароткай форме паўтараць структуру артыкула, якая ўключае ўвядзенне (пастаноўка задачы і актуальнасць), мэты і задачы, вынікі, заключэнне (у відавочным або ў няяўным выглядзе). Англамоўная версія анатацыі павінна быць выканана якасна, не з'яўляючыся механічным перакладам.

• Шрыфт Times New Roman, памер - 14 pt, інтэрвал - 1,5. Літары лацінскага алфавіту вылучаюцца курсівам, грэчаскага і рускага алфавітаў, індэксы і паказчыкі ступені, матэматычныя сімвалы lim, lg, const, sin, cos, tg, min, max і інш. Лікі падабенства прыводзяцца ў прамым напісанні. Абрэвіятуры павінны быць патлумачаны. Дыяпазон любых значэнняў - працяжнік. Водступ з усіх бакоў старонкі – 2 гл.

• Малюнкі і табліцы неабходна размяшчаць пасля спасылкі на іх у тэксце, у канцы абзаца. Дадаткова малюнкі павінны прыкладвацца асобнымі файламі ў фармаце tiff, jpg, bmp, dwg (дазвол не менш за 300 dpi), мець скразную нумарацыю і подрисуночные подпісы. Табліцы павінны мець скразную нумарацыю і загалоўкі. Скарачаць словы ў табліцы не дапускаецца. Спасылкі на табліцы - табл. 1. Спасылкі на малюнкі - мал. 1.

• Для набору формул неабходна выкарыстоўваць праграмы MathType або Equation. Нумараваць толькі тыя формулы, на якія ёсць спасылкі ў тэксце артыкула. Простыя матэматычныя выразы (якія не змяшчаюць дробаў, каранёў, складаных індэксаў і г.д.) размяшчаюцца ў тэксце. Усе абазначэнні ў формулах павінны быць растлумачаны з указаннем адзінак вымярэння ў сістэме СІ.

• Спіс літаратуры да артыкула неабходна складаць у парадку цытавання, бібліяграфічнае апісанне – паводле ДАСТ 7.1-2003. У спасылцы на крыніцу абавязкова ўказваюцца ўсе аўтары. У тэксце артыкула спасылкі на крыніцу цытавання прыводзяцца ў квадратных дужках, у канцы сказа перад кропкай.

Колькасць спасылак на цытуемыя крыніцы не абмежавана. Вітаецца наяўнасць не менш як 7 спасылак, у тым ліку на замежныя крыніцы. Самацытаванне дапускаецца не больш за два разы. Спасылкі прадстаўляюцца на рускай мове, а таксама выкананыя шляхам транслітарацыі па сістэме BGN (www.translit.net).

Аўтары, якія прадстаўляюць свае працы для апублікавання ў зборніку навуковых артыкулаў "Транспарт і транспартныя сістэмы", гарантуюць, што артыкулы з'яўляюцца арыгінальнымі (не публікаваліся раней у іншых выданнях у іх цяперашняй або блізкай па змесце форме), не знаходзяцца на разглядзе ў рэдакцыях іншых выданняў, і ўсе магчымыя канфлікты інтарэсаў, звязаныя з аўтарскімі правамі і апублікаваннем разгляданых артыкулаў, урэгуляваны. Аўтары пацвярджаюць, што іх публікацыя не парушае ніводнае з існуючых аўтарскіх правоў і гарантуюць выдаўцу пакрыццё страт у выпадку выяўлення такіх парушэнняў. Для зручнасці распаўсюджвання і для забеспячэння рэалізацыі палітыкі выкарыстання матэрыялаў аўтары перадаюць выдаўцу выключнае права ўласнасці на рукапіс, калі не прадугледжана іншае.

Парадак прыёму артыкулаў

Артыкул прадастаўляецца ў электронным выглядзе (тэкставы рэдактар ​​Microsoft Word 2010 і вышэй) без рукапісных уставак.

Аб'ём навуковага артыкула, які ўлічваецца ў якасці публікацыі па тэме дысертацыі, павінен складаць не менш за 0,35 аўтарскага ліста (14 000 друкаваных знакаў, уключаючы прабелы паміж словамі, знакі прыпынку, лічбы і інш.). Пажадана, каб аб'ём артыкула не перавышаў 15 старонак фармату А4, у тым ліку спасылкі на крыніцы, якія цытуюцца ў публікацыі. Да выдання прымаецца раней не апублікаваны аўтарам (аўтарамі) навукова-тэхнічны або аглядна-аналітычны артыкул, які адпавядае асноўным напрамкам зборніка навуковых артыкулаў "Транспарт і транспартныя сістэмы". Артыкул павінен быць падпісаны ўсімі аўтарамі. У адным выпуску зборніка аўтар (аўтары) могуць апублікаваць не больш за адзін артыкул.

Да таго, як артыкул будзе перададзены ў рэдакцыю на разгляд, аўтары павінны атрымаць дазвол на выкарыстанне любога кантэнту, створанага іншымі асобамі. Парушэнне гэтай умовы можа прывесці да працяглых затрымак у публікацыі.

Аўтары павінны быць гатовы прадаставіць пісьмовы дазвол на выкарыстанне падобнага кантэнту па патрабаванні рэдакцыі.

Артыкулы публікуюцца па меры паступлення.

Зборнік не прымае і не публікуе артыкулаў палітычнага, рэлігійнага і псеўданавуковага характару.

Парадак рэцэнзавання

Усе матэрыялы, якія публікуюцца ў зборніку, праходзяць праз «двухбаковае сляпое» (ананімнае – рэцэнзент і аўтар не ведаюць імёнаў адзін аднаго) рэцэнзаванне, якое прадугледжвае наяўнасць двух незалежных рэцэнзентаў. Парадак рэцэнзавання вызначаецца рэдакцыйнай калегіяй і не абмяркоўваецца з аўтарамі. У выпадку адхілення артыкула аўтар атрымлівае матываваную адмову.

У двухтыднёвы тэрмін (пасля рэгістрацыі артыкула, які паступіў, ацэнкі яго на адпаведнасць патрабаванням да зместу і афармлення навуковых артыкулаў) адказны прадстаўнік рэдакцыі па ўзгадненні з галоўным рэдактарам накіроўвае яго на рэцэнзаванне (экспертную ацэнку).

У якасці рэцэнзентаў выступаюць профільныя спецыялісты з вучонай ступенню кандыдат або доктар навук і якія маюць публікацыі па гэтай тэматыцы на працягу апошніх 3 гадоў. Рэцэнзент разглядае навуковы артыкул (навуковы матэрыял) у 14-дзённы тэрмін, рыхтуе экспертнае заключэнне па ўстаноўленай форме і прадстаўляе яго ў рэдакцыю. Рэцэнзія змяшчае пазіцыю рэцэнзента па змесце, пераказе і іншых паказчыках артыкула (матэрыялу).

Не пазней за 7 дзён з моманту атрымання экспертнага заключэння адказны прадстаўнік рэдакцыі даводзіць да аўтара артыкула або інфармацыю аб магчымасці апублікавання артыкула з указаннем тэрмінаў яго публікацыі, або заключэнне рэцэнзента, якое змяшчае заўвагі і прапановы па дапрацоўцы навуковага матэрыялу, або матываваная адмова ў публікацыі. Інфармацыя даводзіцца да аўтара на яго адрас электроннай пошты.

Навуковы артыкул, які паступіў паўторна дапрацаваны па заўвагах рэцэнзента, можа быць ацэнены адказным прадстаўніком рэдакцыі на прадмет устаранення заўваг, указаных у экспертным заключэнні. У выпадку, калі заўвагі рэцэнзента не былі ліквідаваны або ліквідаваны не ў поўным аб'ёме артыкул накіроўваецца на паўторнае рэцэнзаванне ў парадку, устаноўленым для артыкула, які першасна паступіў.

Рэдакцыя зборніка захоўвае рэцэнзіі на працягу 5 год.

Архіў нумароў зборніка